فیلتر حذف مادون قرمز IR Cut Filter ICR

فیلتر ICR یا ویژگی True Day Night چیست ؟

در شرایطی با نور کم یا بدون نور ، یک دوربین مداربسته می تواند از نور مادون قرمز برای روشنایی منطقه استفاده کند و فیلتر ICR نقش مهمی در آن دارد.

در این مقاله ، شما یاد خواهید گرفت که فیلتر حذف مادون قرمز ICR چیست و منظور از ویژگی Day/Night موجود در دوربین های امنیتی حرفه ای چیست.

فیلتر حذف مادون قرمز (ICR (Infrared Cutfilter Removal چیست ؟

قبل از صحبت در مورد ICR ، بیایید کمی در مورد نحوه کار یک دوربین امنیتی در مورد استفاده از نور را درک کنیم.

در طول روز به دلیل خورشید نور زیادی در محیط وجود دارد.

یک دوربین مداربسته برای تولید ویدیوی با کیفیت نیاز دارد تا نور اضافی (نور نامرئی) که به سنسور تصویر برخورد می کند را فیلتر کند و این با استفاده از فیلتر نور مادون قرمز انجام می شود که نور ناخواسته را از طریق لنزهای دوربین مسدود می سازد.

تفاوت تصویر دوربین مداربسته با فیلتر ICR و بدون آن

تفاوت تصویر دوربین مداربسته با فیلتر ICR و بدون آن

ویژگی ICR مخفف (Infrared Cutfilter Removal) فیلتری است که بین لنز و حسگر تصویر (CCD یا CMOS) دوربین امنیتی قرار دارد و برای فیلتر کردن نور اضافی (نامرئی) از لنزهای دوربین استفاده می شود. این فیلتر به دوربین کمک می کند تا تصاویر با کیفیت و رنگ دقیق تولید کند.

تصویر زیر را با نموداری مشاهده کنید که نشان دهنده نوری است که به لنز دوربین می رسد و قبل از رسیدن به سنسور تصویر از فیلتر عبور می کند.

تصویر محل قرار گرفتن فیلتر ICR در دوربین های مداربسته نحوه عبور نور از آن

تصویر محل قرار گرفتن فیلتر ICR در دوربین های مداربسته نحوه عبور نور از آن

هنگام خرید دوربین مداربسته می توانید به دنبال اطلاعاتی در مورد وجود این فیلتر باشید (دوربین های ارزان قیمت معمولاً فیلتر IR Cut ندارند).

 

حذف فیلتر ICR در شب

به دلیل کاهش نور موجود در محیط در شب ، دوربین به طور خودکار فیلتر مادون قرمز ICR را از موقعیت خود خارج می کند.

این کار به منظور رسیدن نور نامرئی (مادون قرمز) بیشتر به سنسور انجام می شود و دوربین تصاویر را سیاه و سفید نشان می دهد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید اگر در هنگام شب و یا تاریکی فیلتر ICR غیر فعال نشود ، تصویر تاریک دیده خواهد شد ، به دلیل عدم رسیدن نور مادون قرمز که در دید در شب استفاده می شود.

تفاوت تصاویر دوربین مداربسته در شب با ICR فعال و غیر فعال

تفاوت تصاویر دوربین مداربسته در شب با ICR فعال و غیر فعال

می توانید حذف لحظه ای فیلتر را مشاهده کنید. اگر کنجکاو به دیدن آن لحظه هستید ، فقط به منوی دوربین دسترسی پیدا کنید و فیلتر را به صورت دستی بردارید.

 

عملکرد دوربین با ویژگی Day Night

دوربین امنیتی با توجه به نور محیط کار می کند ، با نور خورشید در حالت روز Day  و در شب هنگام در حالت شب Night کار می کند.

به همین دلیل هنگام خرید دوربین امنیتی می توانید مدلی را انتخاب کنید که عملکرد Day / Night داشته باشد و با فیلتر مادون قرمز (ICR) کار کند.

 

تفاوت ویژگی های True Day Night و Electronic Day Night

مدل هایی از دوربین ها وجود دارند که دارای فیلتر مادون قرمز (ICR) مکانیکی هستند و بنابراین تصحیح نور اضافی را از طریق چنین فیلتری انجام می دهند و این عمل توسط یک فیلتر بین لنز و سنسور تصویر آن ها صورت می گیرد که به آن ها اصطلاحا True Day Night گفته می شود.

برخی دیگر از دوربین های مداربسته بصورت فیزیکی این فیلتر را ندارند و با استفاده از شبیه سازی این عمل را بر روی تصاویر پیاده سازی می کنند که به آن اصطلاحا ویژگی Electronic Day Night اطلاق می گردد.

 

True Day Night بهتر است یا Electronic Day Night

مدل True Day / Night بهترین است زیرا یک فیلتر فیزیکی وجود دارد که در روز استفاده می شود و شب برداشته می شود ، این یک فرآیند نوری است.

دوربین هایی که دارای این فیلتر فیزیکی هستند ، هنگام استفاده از نور مادون قرمز در شب بسیار بهتر کار می کنند ، بنابراین پیشنهاد من این است که هر وقت بخواهید دستگاه های نظارتی بخرید ، اولویت شما این مدل از دوربین ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

منو اصلی