ویژگی BLC در دوربین مداربسته چیست

ویژگی BLC در دوربین مداربسته

ویژگی BLC مخفف Back light Compensation  به معنی جبران نور پس زمینه قابلیتی است که شرکت های دوربین مداربسته مدتی است از آن استفاده می کنند. وقتی شخصی گفته می شود که جلوی پنجره نشسته است ، یا از بیرون وارد می شود ، نور طبیعی زیادی در پشت این فرد وجود دارد.

هنگامی که یک دوربین در جهت آنها قرار دارد ، دوربین تمام این نور طبیعی را پشت سر خود می گیرد ، بنابراین شی یا شخصی که در پیش زمینه قرار دارد بسیار تاریک می شود ، تقریباً شبیه یک شبح. چنین ویدئویی برای پرسنل امنیتی که می خواهند این فرد را شناسایی کنند مناسب نیست.

چکیده ویژگی BLC

  • از ویژگی BLC در دوربین های مداربسته برای جبران افت نور تصاویر و بهبود کیفیت تصاویر استفاده می گردد.
  • قابلیت BLC به تنهایی قدرت بهبود کامل نور تصاویر را ندارد و فناوری WDR که جدیدتر است می تواند مکمل مناسبی باشد.

قابلیت BLC چیست ؟

ویژگی BLC در دوربین مداربسته ارائه شده توسط پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) در یک دوربین امنیتی است که نوردهی در پیش زمینه و پس زمینه فیلم امنیتی را بهینه می کند. صحنه ویدئو را به مناطق مختلف تقسیم می کند و از نوردهی متفاوتی برای هر یک از این مناطق استفاده می کند.

مقایسه نور تصویر در ویژگی BLC در برابر WDR

مقایسه نور تصویر در ویژگی BLC در برابر WDR

مناطقی را که سطح نوری بسیار زیاد یا کم دارند اصلاح می کند تا نور عادی و قابل استفاده برای شی مورد نظر را حفظ کند. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که BLC هنگام اصلاح نوردهی در شرایطی که تفاوت شدید نور بین پیش زمینه و پس زمینه وجود دارد ، محدودیت هایی دارد. برای بهترین نتیجه ، WDR به یکی از ویژگی های مورد پسند تبدیل شده است.

معایب ویژگی BLC در دوربین های مداربسته

همانطور که گفته شد قابلیت BLC به جبران نور در تصاویر کمک می کند و از آن جایی که این ویژگی کمی قدیمی می باشد در سری های اولیه دوربین های مداربسته از آن استفاده می شده است. ولی حال با پیشرفت فناوری و اختراع روز افزون قابلیت های بیشتر در سیستم های امنیتی توصیه می شود اگر از دوربینی برای ثبت تصاویر روبروی مناطق بسیار روشن مانند پنجره ها و ورودی ها استفاده می کنید ، بهتر است که آن دوربین به جز ویژگی BLC از تکنولوژی WDR نیز پشتیبانی نماید.

مقایسه کیفیت تصاویر BLC و WDR در دوربین های مدار بسته

مقایسه کیفیت تصاویر BLC و WDR در دوربین های مدار بسته

همانطور که در تصویر بالا مشخص است ویژگی BLC به تنهایی نمی تواند کیفیت مورد نظر را تامین نماید و تنها مقداری نور تصویر را بهبود می بخشد و عمدتا اشیا و افراد خارج از پنجره و ورودی به درستی قابل رویت نخواهند بود ، این مشکلات در قابلیت WDR بر طرف شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

منو اصلی